07/10/2020

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την τυπολογία απάτης που αφορά τηλεφωνικές κλήσεις για «υποτιθέμενη» βλάβη υπολογιστή

Ενημερώνουμε το συναλλακτικό κοινό για μια νέα τυπολογία απάτης που έχει εμφανιστεί και γίνεται με τη μέθοδο της επισκευής υποτιθέμενης βλάβης υπολογιστή ή παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης (“technical support scams”). Οι δράστες τηλεφωνούν, συνήθως από το εξωτερικό, σε ανυποψίαστους πολίτες και υποδύονται τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής. Η τηλεφωνική συνομιλία γίνεται μάλιστα αρκετές φορές στα αγγλικά. Με πρόφαση ότι ο υπολογιστής τους ή / και η φορητή συσκευή τους είναι «μολυσμένα» από κακόβουλο λογισμικό ζητούν να εγκαταστήσουν λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης, για τη δήθεν επιδιόρθωση – αποκατάσταση του προβλήματος.

Οι εφαρμογές αυτές, αφότου εγκατασταθούν, επιτρέπουν στους δράστες να έχουν πλήρη έλεγχο στις ηλεκτρονικές συσκευές των ανυποψίαστων πολιτών, τους οποίους στη συνέχεια εξαπατούν για να τους «δώσουν» και τους προσωπικούς κωδικούς τους πρόσβασης στο e-banking (user name, password, κ.λπ.), καθώς και τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνουν μέσω SMS (SMS One-Time-Password/OTP). Οι δράστες προβαίνουν στη συνέχεια σε μεταφορές χρημάτων από τους λογαριασμούς (e-banking) των θυμάτων τους σε τραπεζικούς λογαριασμούς που ελέγχουν οι ίδιοι ή οι συνεργοί τους.

Καθώς οι δράστες χρησιμοποιούν τα πραγματικά στοιχεία που έχουν υποκλέψει από τους πολίτες, οι τράπεζες δεν μπορούν να γνωρίζουν ότι ο πελάτης τους στο e-banking έχει πέσει θύμα τέτοιας εξαπάτησης και δεν μπορούν οι ίδιες να προβούν σε κατάλληλα μέτρα πρόληψης και αποτροπής τέτοιων κακόβουλων ενεργειών. Για τον λόγο αυτό ενημερώνουν το συναλλακτικό κοινό, καθώς η ευαισθητοποίηση και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών αποτελεί τον βέλτιστο τρόπο πρόληψης και αποτροπής των ηλεκτρονικών απατών, ειδικά αυτή την περίοδο, όπου η χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί σημαντικά σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της πανδημικής κρίσης. Τη συγκυρία αυτή προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι επίδοξοι δράστες και πρέπει με την πρόληψη να τους εμποδίσετε.

Χρήσιμες Συμβουλές, Τι μπορώ να κάνω;

  • Εάν κάποιος σας καλεί από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό και ισχυρίζεται ότι είναι από οποιαδήποτε εταιρεία πληροφορικής, χωρίς να έχετε δηλώσει κάποια βλάβη του υπολογιστή σας, να διακόπτετε την κλήση.
  • Mην προχωράτε ποτέ στην εγκατάσταση του προτεινόμενου από αγνώστους λογισμικού απομακρυσμένης διαχείρισης.
  • Μην αποκαλύπτετε για κανέναν λόγο σε τρίτους τους κωδικούς πρόσβασής σας στο e-banking, τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνετε μέσω SMS, καθώς και τα προσωπικά και οικονομικά σας στοιχεία.
  • Εάν έχετε πέσει θύμα αυτού του τύπου απάτης και έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας ενημερώστε άμεσα την Τράπεζά σας.

Νεα

Νέο
13/09/2022
Αμετάβλητο το Βασικό Επιτόκιο Χορηγήσεων
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νέο
08/09/2022
Ενημέρωση προς τους Μεριδιούχους της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων σχετικά με την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Παγκρήτιας Τράπεζας Α.Ε
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δελτίο Τύπου
26/07/2022
Αμετάβλητο το Βασικό Επιτόκιο Χορηγήσεων
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νέο
11/07/2022
Αποτελέσματα Ψηφοφορίας Γενικής Συνέλευσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νέο
16/06/2022
Πρόσκληση σε Τακτική Γενική Συνέλευση
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νέο
06/05/2022
Απόφαση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης 05/05/2022
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νέο
13/04/2022
Πρόσκληση σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δελτίο Τύπου
22/12/2021
Η Τράπεζα Χανίων ενισχύει κοινωνικές δομές τις ημέρες των Χριστουγέννων
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νέο
10/12/2021
Διπλή διάκριση για την Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ